Дългоочакваната поръчка на американската United Airlines на нови самолети от Боинг е вече факт. Авиокомпанията финализира сделка за купуването на 100 самолета от семейството Боинг 787 Дриймлайнър с още 100 опции. Това е и най-голямата поръчка за семейството досега.
В допълнение към това Юнайтед направи твърда поръчка и за 100 самолета от сериите Боинг 737 MAX, от които 44 са потвърждение на заявени по-рано опции и 56 допълнителни машини.
Програмата за обновяване на флота за далечни разстояния ще разчита в най-голяма степен на поръчаните нови 787, като паралелно се запазва и поръчката за 60 броя от конкурента му – Еърбъс А350.
Поръчката на Дриймлайнърите е логична, защото превозвачът разполага с 64 самолета от типа на средна възраст 5.5 години, а според президентът Скот Кърби, добавянето на нов тип би затруднило и забавило обучението на екипажи. По неговите думи, 787 ще замени във флота остарелите 767, докато А350 се очаква да попълни местата на по-старите боинги 777, но това ще се случи към 2030 година. Юнайтед има 93 броя 777 на средна възраст 19.2 години.
Доставките на новите 787 ще започнат през 2024 и ще продължат до 2030-а, като ще разперделени между варинтите -8, -9 и -10.
Новите 100 737 МАХ ще допълнят наличния флот от 27 доставени самолета от модела МАХ-8 на средна възраст 1.3 години и още 42 броя 737-МАХ-9 на средна възраст 2.7 години.
С всичко това United очаква до 2032 година да добави малко над 700 нови самолета във флота, обновявайки поне 530 от наличните към момента машини.