До началото на световното първенство по футбол в Катар ни делят само няколко дни и скоро очите на света ще са основни насочени към Доха. Защо, обаче, авиокомпаниите и авиационния бизнес изпитват смесени чувства към подобни големи спортни събития?
Авиацията със сигурност ще превози много фенове преди, по време и след официалните мачове от първенството, като много от тях ще платят сериозни суми за билети, заради повишеното търсене. В същото време обаче, доста от останалите пътници и туристи избягват пътуванията по същото време, именно заради очакваното претоварване и завишени цени. Точно това се очертава да е тендецията и сега, докато Катар практически затваря границите за всички останали, освен своите граждани, постоянни жители и притежатели на билети за световното.
Първенството обаче, ще е златна мина за Qatar Airways, която вече прожектира бранда си на милиони фенове по света. Огромна част от тях ще бъдат превозени именно от националната авиокомпания, която очаква не по-малко от 3.3 милиона пътници само за едномесечния период на първенството. Още от предварителните резервации по данните от Cirium се вижда, че в най-натоварения ден, 1 декември, ще бъдат изпълнени 366 редовни и чартърни полета от столицата Доха. Само месец по-рано на същия ден са планирани 252 полета.
За да се справи с допълнителното натоварване, Доха отваря временно и старото си летище, което беше закрито през 2014, след като трафикът се премести на новите терминали на лентище Хамад.
Над 80% от трафика до Доха ще се изпълнява от Катар Еъруейз и останалите местни компании.
Близките летища Дубай и Абу Даби също ще отбележат сериозно засилване на трафика, като Fly Dubai например добавя няколкостотин допълнителни полета между Dubai World Central и старото летище на Доха за периода на първенството. Qatar ще направи същото, но и до двете основни летища на ОАЕ.
Много други световни и европейски авиокомпании също планират увеличение на капацитета си до Доха и съседните летища, като картината към момента изглежда по следния начин: