Федералната авиационна администрация в САЩ e наредила на Boeing на 12 октомври 2022г. да провери последиците от действията на пилотите за по-широк спектър потенциални аварии, отколкото преди, съобщиха Уолстрийт джърнъл и Блумбърг, които са видели това писмо.
В него се настоява за „проверка от Боинг на всички опасности от катастрофа“, за да се осигури вземането предвид на потенциалните действия на пилотите.
Същевременно последната версия на американския Закон за отбраната, чийто проект е в Сената не съдържа поправки за удължаване на крайния срок на одобряване на МАХ 7 и 10, съобщи Ройтерс на 11 октомври, позовавайки се на документи, видени от двете медии. Преди месец сенаторът-републиканец Роджър Уикър предложи удължаване на срока до септември 2024г.
Без отсрочката, Boeing трябва да изпълни новите изисквания за сигнализация в кокпита, което чувствително може да забави пускането на двата модела в експлоатация. Изискванията бяха приети от Конгреса в рамките на реформата на сертифицирането след двете фатални катастрофи със 737 МАХ, при които загинаха 346 души и доведоха до приземяването на всички самолети 737 МАХ за 20 месеца.
Пилотският синдикат на Southwest подкрепи удължаването на срока, а пилотите от American се обявиха против.
Боинг и бившият му директор Денис Муйленбърг бяха глобени от регулатора на пазарите в САЩ с 200 милиона щатски долара за подвеждане на обществеността за безопасността на МАХ.