Италианската авиокомпания удължи крайния срок за ексклузивните преговори с консорциум, начело с американския фонд Certares за мажоритарния дял от превозвача, съобщи Ройтерс, позовавайки се на свои източници.
Преди това преговорите трябваше да приключат на 30 септември.
Certares е подкрепен от Air France-KLM и Delta Air Lines и иска да плати 350 милиона евро за 50% дял плюс една акция в държавната авиокомпания на Италия. Офертата предвижда още увеличение на капитала с около 600 милиона евро, но графикът за това не е ясен.
През август Delta и Air France-KLM обявиха, че планират да станат търговски партньори на ITA, но не и да поемат дял в авиокомпанията, наследник на Alitalia.
Новото правителство в Италия, което встъпва в длъжност в средата на октомври смята да замрази продажбата на националния превозвач.
Към началото на октомври ITA увеличи капацитета по маршрута Рим Фиумичино-Маями с въвеждането на А350-900. В момента тя е единствената, предлагаща нон стоп полети между Италия и Флорида.
На летище Фиумичино в Рим ITA има 6 А350-900 и очаква още два. С тях ще лети до Маями, Ню Йорк JFK, Лос Анджелис, Сао Паоло и Буенос Айрес, както и до Токио Ханеда и Малдивите.
Снимка: ITA Airbus A350-900 Енцо Ферари над пистата Монца заедно с акробатичния тим на италианските ВВС Фрече Триколори, на откриването на Гран При на Италия, 11 септември 2022г. ITA е спонсор на 100-годишнината на Аутодромо национале Монца.
Emozionante passaggio dell’@Airbus A350 dedicato al mito #EnzoFerrari appena avvenuto a #Monza al GP d’Italia, che ha fatto da apripista al passaggio delle #FrecceTricolori. L’A350 ha volato alimentato da carburante sostenibile @eni SAF con il 20% di componente biogenica. ✈️?️?? pic.twitter.com/IciwLM98Tt
— ITA Airways Risponde (@ITAAirways) September 11, 2022