Шведската компания Heart Aerospace обяви, че уголемява своя проект за създаване на регионален пътнически самолет с хибридно електрическо задвижване и вече се цели да построи 30-местен самолет под името ES-30. За това пише Flightglobal.
По-рано компанията искаше да конструира 19-местен самолет под името ES-19, който да влезе в търговска експлоатация през 2026 г. Новата конструкция ES-30 ще стартира търговското си опериране през 2028 г.
Heart Aerospace обяви, че има и двама нови минориторни съдружници – Air Canada и Saab, като и двете компании инвестират по $5 млн. в проекта. От Heart Aerospace подчертават, че основната им задача е да създадат машина, която да може да се експлоатира напълно нормално по широк кръг от маршрути.
ES-30 ще има четири електрически двигателя, както и ES-19, но конструкцията му е видимо изменена с използване на големи подпори за крилото и наличието на голяма секция отдолу на фюзелажа, където ще се поставят батериите.
Целта на Heart Aerospace е ES-30 да може да превози 30 пасажери на 200 km използвайки само акумулаторите си или 400 km ако се използва и енергията генерирана от двата бордни турбогенератора. При намаляване на пасажерите до 25 е възможно да се достигне далечина на полет от 800 km.
Американските авиокомпании Mesa Airlines и United Airlines, които общо бяха заявили 200 машини, плюс още 100 опции от ES-19, са потвърдили и интереса си към уголемения модел, твърдят от шведския производител. Отделно има писма за намерения за още 96 самолета от авиокомпаниите Braathens Regional Airlines, Icelandair и SAS, плюс 40 самолета за лизинговата компания Rockton. Air Canada са запазили права за покупката на 30 машини.
ES-30 ще се произвежда изцяло в Швеция, където и ще минат основните изпитания.