Международната асоциация за въздушен транспорт (IATA) внесе предложение на предстоящата Асамблея на ICAO, в което предлага възрастовата граница за пилотите от 65 години, въведена от Чикагската конвенция да бъде повишена.
Генералната асамблея на Международната организация на ООН за гражданска авиация (ICAO) се провежда на всеки 3 години и през тази ще бъде от 27 септември до 7 октомври в Монреал, Канада. На нея ще присъстват представители на нейните 193 членове и големи международни организации, които ще обсъждат технически, икономически и правни аспекти на сътрудничеството в авиацията.
IATA се тревожи от недостига на пилоти, възникнал с непредвидено силното търсене на пътувания със самолет при подновяването на полетите след пандемията.
В момента в САЩ се подготвя законодателство, което би могло да повиши задължителната възраст за пенсиониране на пилотите в гражданската авиация от 65 на 67 години. /Ограничението във възрастта на пилотите в САЩ се отнася за международни полети, не и за вътрешни/.
Продължаващите закъснения и отмяна на полети през лятото на 2022 нарушиха плановете за пътуване и почивка на милиони хора в Европа и Америка.
Недостигът на кадри на летищата и в авиокомпаниите принуди сенаторът от Републиканската партия Линдзи Греъм да внесе предложението в Конгреса на САЩ. То предвижда отлагане на пенсионирането пилотите от гражданската авиация в САЩ с най-малко 2 години.
Последните данни на IATA показват, че общият въздушен трафик през юни 2022 е бил 76,2% от нивата през 2021г., като се е възстановил на 70,8% от предпандемичната 2019г.
В Европа данните на Юроконтрол към 8 август 2022 показват, че точността през 2022-а е по-зле отпреди пандемията през 2019. Близо 28% от полетите пристигат с над 15 минути закъснение.