Как цигара сваля пътнически самолет. Историята на Egypt Air полет 804

809 прочитания

В доклад на френските разследващи власти за катастрофата на полет MS804 на Egypt Air за основна причина се сочи цигарата на един от пилотите.

Полет MS804 на египетския национален авиопревозвач лети от летище Дьо Гол в Париж за Кайро на 19 май 2016-а, когато някъде между бреговете на Крит и северен Египет изчезва от радарите, заедно с 66 души на борда.

Френското бюро за разследване на произшествия в авиацията /BEA/ първоначално подозира техническа причина или друга авария свързана с полета, като основна причина за катастрофата, докато Египет вече шеста година отказва да публикува офиицален доклад за инцидента и твърди, че самолетът е станал обект на терористична атака.

Междувременно през 2018-а година френската ВЕА излиза с ново заключение, според което инцидентът възниква в резултат от пожар на борда, за което говорят данните от черните кутии. Тогава бюрото не публикува повече детайли за тези заключения и за източника на пожара.

Едва през лятото на 2022-а обаче до френския съд, който продължава да гледа делата, заведени от близки на загиналите в катастрофата, е изпратен нов доклад, с копие от който се е сдобил и италианския вестник Кориера делла Сера, в който се твърди, че пожарът е предизвикан от запалена цигара на един от двамата пилоти. Тя се е възпламенила от изтичащия кислород от една от кислородните маски, които се намират в пилотската кабина за използване в случай на декомпресия.

Френският съд разглежда делото, като криминално, защото в инцидента загинаха и 15 френски граждани.

Според италианския вестник, екипи от френски авиационни експерти са се срещнали поне 15 пъти между август 2021-а и април 2022-а, за да напишат новия доклад, който се базира на повторна експертиза на полетните записващи устройства, които са извадени от морето още през 2016-а.

В докладът от 134 страници се казва, че една от аварийните кислородни маски е имала изтичане на кислород малко преди произшествието, за което свидетелства специфичния свистящ шум, който се чува на записа от черната кутия. Въпросната маска е била сменена само 3 дни преди инцидента от техниците на Egypt Air, като по необясними причини вентилът й е бил оставен в позицията, на която се поставя при авария. При тази настройка кислородът от маската се подава при още по-високо налягане.

Това е злополучния Airbus A320 на Egypt Air

В документацията на Еърбъс за маските се казва, че изтичания на кислород са възможни при оставяне на вентила именно в тази позиция.

Междувременно експертите твърдят, че документите на самолета показват, че пепелниците в пилотската кабина също са били сменени около 2 месеца преди инцидента, заради интензивната им употреба, тъй като пилотите на египетската авиокомпания не е било забранено да пушат в кабината по времето на инцидента.

Всички пътници и екипажа на борда на самолета Еърбъс А320, сред които 40 граждани на Египет и 15 на Франция, загиват.

До ден днешен обаче, египетските власти отказват да публикуват официален доклад за катастрофата и продължават да не оказват никакво сътрудничество на френските власти, които също имат право на независимо разследване според международните конвенции, тъй като на борда има французи, самолетът излита от френска територията и е френско производство.

Египетската главна прокуратура отхвърля заключенията както на доклада от 2018-а, така и на последния от 2022-а година.

Свързани теми

Предишна публикация
Фрактура на прешлен след твърдо кацане на Southwest
Следваща публикация
Малък самолет се разби в Бургаско
809 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Няма намерени публикации, свързани с темата

Няма намерени публикации, свързани с темата

Меню