Boeing се очаква да поднови доставките на 787 Дриймлайнър от 10 август след почти 2-годишно прекъсване. След като Федералната авиационна агенция (FAA) даде разрешение на производителя, първият самолет ще бъде доставен на American Airlines от завода в Северен Чалрстън, Южна Каролина, съобщи говорителят на АА. Машината ще бъде 47-а на American от този модел.
FAA съобщи, че Boeing e направил „необходимите промени, за да осигури изпълнението на всички сертификационни стандарти за 787“.
Самолетът, който използва композитна конструкция стана обект на проверки по редица елементи, включително как са свързани секциите на фюзелажа. Въпросите обаче не бяха разглеждани като риск за безопасността и авиокомпаниите можеха да продължават да летят със своите Дриймлайнери.
От края на 2020г обаче доставките на нови самолети от този модел бяха спрени и повече от година нито един клиент не получаваше доставки.
American е поръчал над 40. Във Фарнбъро най-големият клиент на 787, лизингодателят AerCap добави 5 към флота си от 120.
Общо 47 са клиентите на този модел по света и поръчките са повече от 700. По време на пандемията Дриймлайнерите бяха най-използваните широкофюзелажни самолети поради ефективността и капацитета си.
Дриймлайнерите са важен източник на приходи за Боинг, защото по-голямата част от цената се плаща при доставка, макар че производителят трябваше да компенсира клиентите за забавянето. Компанията обяви по-рано тази година, че проблемите със 787, включително спадът в производството ще му струва 5,5 милиарда щатски долара.
Боинг отчете петмесечно дъно на доставките на самолети през юли с едва 26 предадени на клиентите за месеца.