Китайската национална самолетостроителна компания COMAC обяви на 23 юли, че е завършила успешно цялата програма от тестови полети на бъдещия си флагман С-919. Следва самолетът да получи китайски типов сертификат, за да се превърне в най-новия пътнически модел местно производство.
Според официалното съобщение, решението е взето на среща на сертификационната комисия във Вейнан на 19 юли, където официално завършва сертификационната тестова програма, изпълнена от общо 6 прототипа на С-919.
Началото на тестовите полети беше дадено на 5 май 2017-а, като скоро след това инженерите откриха структурни дефекти по окачването на гондолите на двигателите и в опашната част, които трябваше да бъдат отстранени. В резултат на това тестовата програма тръгна доста бавно, а през 2020 беше напълно замразена, заради Ковид-ограниченията.
Тестовите полети са възобновени едва година по-късно, но отново напредват бавно, заради продължаващите пандемични мерки и китайската политика за „нулев Ковид“.
Спецификациите на C-919
COMAC C919 e тяснофюзелажен самолет с капацитет от 158 пътнически седалки в двукласова конфигурация или до 174 в еднокласова. Допълнително ще се предлага „динамична кабина“, която ще позволява вместването на до 192 седалки.
Обсегът на стандартния модел е до 2 200 мили или 4 074 км, а моделът С919ER с удължен обсег трябва да прелита до 5 556 км. Максималната излетна маса на ER модела е 78 900 кг, а на нормалвната 75 100кг.
Двигателите са същите, които задвижват европейският му аналог А320neo. Версията за С919 е LEAP 1C, вариант на 1А, произвеждан от консорциума CFM.