Германската Lufthansa обяви официално, че възнамерява да „размрази“ своите гиганти Еърбъс А380 и да ги върне в разписанието от следващата 2023 година. Това се случи, точно когато авиокомпанията обяви, че за малко не е успяла да изпълни плановете си за осигуряване на капацитет от 100 милиона седалки до края на годината, като към момента наличността е 99.9 милиона.
Това стана ясно в края на приключилата на 25 юни годишна конференция на Международната асоциация на авиокомпаниите IATA, където превозвачи демонстрираха оптимизъм за бъдещето на авиосектора, след неочаквано големия ръст на търсенето на полети във втората половина на 2022-а.
Освен Луфтханза, още една авиокомпания, която беше обявила „пенсионирането“ на своите А380 обяви, че обмисля връщането им в небето още преди края на годината. Това е базираната в Абу Даби Etihad Airways, която разполага с 6 самолета от типа.
Луфтханза изпрати своите 14 налични А380 в Италия и Испания за т-нар. „дълбоко съхранение“, като междувременно за над 2-те години в които самолетите не летят, 6 от тях са били продадени. Така наличния флот от суперджъмбота на германския превозвач е едва 8 машини.
Според данните на OAG – една от водещите анализаторски компании в авиационния бранш, възстановяването през второто тримесечие на 2022-а е било много над очакваните нива, като продължава и през втората половина на годината.