/снимка горе: Антон Василев/
Българските авиокомпании Карго Еър и Компас Еър Карго се сдобиха почти едновременно с два прясно-конвертирани Боинга 737-800SF, които и за двете са трети самолет от този тип във флота. С двете машини общия брой на регистрираните в България товарни Боинг 737 става 17 – 14 от които са на Карго Еър.
Самолетът на Карго Еър, който пристигна в София на 18 юни, се очаква да започне търговски полети до края на юни, след като получи българската си регистрация. Този на Компас Еър Карго пристигна ден по-рано и също се очаква се включи в европейската мрежа на DHL Express до края на месеца.
Машината на Карго Еър, която ще получи регистрация LZ-CGC, е със сериен номер 28823, произведена през 1999 година и летяла преди това за полската Enter Air. Той е конвертиран от американската Aeronautical Engineers International в Маями. Българският превозвач възнамерява да добави във флота още един Боинг 737-800 до края на годината. Той ще се присъедини към останалите 3 боинга 737-800, осем 737-400 и три 737-300 във флота на Карго Еър, която лети основно за DHL, UPS, но и други от големите играчи в Европа.
Самолетът на Компас Еър Карго е със сериен номер 32363, произведен през 2001-а година и летял досега за турско-германската SunExpress. Той е взет на лизинг от Macquarie AirFinance и ще се присъедини към другите два 737-800 във флота на авикомпанията с регистрация LZ-CXC. Първите два самолета от типа са съответно със серийни номера 28826, произведен през 1999-а за румънската Blue Air и 28616, произведен през 2000-а за SunExpress. Те са на лизинг от GA Telesis, която разширява присъствието си на 737-800SF с общо 12 слота за конверсии на производствените линии на AEI в САЩ.