Полетя първият A321XLR

245 прочитания

Това е тяснофюзелажният самолет с най-голям обсег в историята, който обещава "да промени играта"

В синьото небе над Хамбург се издигна за първи най-новата рожба на Еърбъс и поредният член на семейството А320. В неговото наименование е закодирана и основната му функция – XLR означа Extra Long Range или завидно голям обсег на действие от над 8700 километра, с който спокойно може да прелита Атлантическия океан.

A321XLR пред фабриката на летище Финкерведер край Хамбург, преди първия полет

Първият тестов полет беше изпълнен на 15 юни и продължи малко над 4 часа и половина с петима тестови пилоти и инженери на борда, които наблюдаваха полетните системи, двигателите и всички основни параметри и протекции, с които разполага изцяло дигитализараната машина на европейския производител.

Екипажът на първия полет на А321XLR преди излитането

Моделът беше обявен за първи път на авиосалона в Париж през 2019-а, като още тогава генерира първите поръчки. Основната му задача ще бъде да пробие пазара на далечни полети с невиждана ефективност и икономия на разходите за операторите.

А321XLR ще може да прелита разстояния от 8700 километра благодарение на уникалните си резервоари, които събират 18% повече гориво от сегашния рекордьор А321LR, който вече се доставя на клиентите.

Първото излитане на А321XLR

Според Еъбръс, новият самолет е насочен към клиенти, които искат да заменят неефективните си широщофюзелажни самолети по линии с по-малко натоварване, но на по-големи разстояние. Освен това, машината гарантирано ще може да прелита Атлантика нон-стоп дори и в неблагоприятни условия на вятъра.

Също като останалите представители на семейството А321neo, и този 321 ще може да се конфигурира с до 220 пътнически седалки, като авиокомпаниите могат да избират и по-малко наситени конфигурация в две или три класи.

Далечината на полета се постига благодарение на новия заден централен резервоар /Rear Centre Tank – RCT/, който осигурява по-сериозна допълнителна вместимост за гориво, отколкото досега използваните допълнителни централни резервоари.

В допълнение, самолетът е оборудван с нови „оптимизирани задкрилки“, благодарение на които ще се запази досегашната производителност при максимална излетна маса със същите двигатели, които се използват и при другите 321-ци от нео-семейството.

Първият тестов полет беше изпълнен от самолета, оборудван с двигатели на CFM International, докато втората машина от сертификационната програма ще лети с моторите на Pratt & Whitney.

Свързани теми

Предишна публикация
Екипажите на Ryanair се готвят за стачки през лятото
Следваща публикация
Шефът на Wizz към пилотите: Работете въпреки умората!
245 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Да дремнеш на борда

Airbus работи със Zodiac Aerospace по проект за оборудване с истински легла в товарното отделение…

Iberia се разделя с A340-600

Испанската Iberia (IB) ще се раздели с всичките си самолети А340-600 по-рано от първоначално планираното,…
Меню