Пет руски авиокомпании са върнали повече от 20 самолета западно производство на лизингодателите им от началото на войната в Украйна, въпреки че Москва прие закон, с който разрешава национализацията на стотици самолети, в отговор на западните санкции срещу страната. В документите по въпроса, цитирани от Ройтерс, не се споменава на какво се дължи решението на руските превозвачи.
Една от авиокомпаниите, Nordwind Airlines пише в писмен отговор до агенцията, че „съдбата на самолетите ни, които са задържани в чужбина, е неизвестна.“ Другите превозвачи, за които се говори в документите са Azur Air, iFly, Pegas Fly и Royal Flight.
Според няколко проследяващи уебсайта, общо 31 самолета на споменатите превозвачи не са се върнали в Русия от 27 февруари насам, като в момента се намират в Турция, Европа, САЩ и Близкия изток.
Според руския траспортен министър, Виталий Савелиев, който е и бивш генерален директор на Аерофлот, над 400 западни самолети са национализирани в Русия, а около 78 са били арестувани зад граница.
Някои от големите руски превозвачи, като Аерофлот, отвориха специални сметки в рубли в местни банки, където да се депозират суми по лизинговите договори, които лизингодателните компании да могат да получат след вдигането на санкциите.