Компанията-майка на British Airways подкрепи американският производител и потвърди ангажимента си за 200 самолета, които бе договорила първоначално преди 3г.
В поръчката са включени 25 737 MAX 200 и 25 на още не сертифицираните MAX10, които могат да се използват от всяка от авиокомпаниите в групата за подмладяване на флота и ще започнат да се доставят от следващата година.
Поръчката включва и опции за още 100 самолета, които трябва да бъдат доставени между 2025 и 2028г.
Сделката на IAG е подкрепа за Boeing, който още не се е възстановил от двугодишното приземяване на МАХ след двете катастрофи, както и след като загуби редица клиенти, включително Qantas и Air France-KLM, които направиха поръчки при Airbus.
Тази седмица Boeing попадна в обсега на атаката от един от най-лоялните си клиенти, Ryanair, който каза, че бизнесът на Boeing с граждански самолети се нуждае отчаяно от осъвременяване. Директорът Майкъл О‘Лиъри каза, че шефовете му „тичат като пилци без глави“ в опит да продадат самолети и без да успеят да доставят вече продадените.
Преди това Air Lease и Avolon поискаха смята в ръководството на Боинг.