Проблемът с недостига на пилоти в Съединените Щати достигна мащаби, по-големи отколкото преди пандемията, което създава огромни проблеми за много от американските превозвачи да посрещат засиленото търсене с отпадането на медицинските ограничения. И всичко това се случва, независимо от увеличените заплати и предлаганите бонуси за настоящите и бъдещи талантливи екипажи, пише Wall Street Journal.
Междувременно, за да попълнят липсите и осигурят свързаност, две от най-големите авиокомпании в Щатите – United и American, сключиха договор с базираната в Колорадо автобусна компания Landline, за транспортирането на техните пътници по няколко десетки от най-късите им маршрути по земя.
Така пътниците на United например, ще пътуват от Денвър до близките селища Брекънридж и Форт Колинс с автобуси, вместо със самолети.
American също стартира автобусни превози от 3 юни, като пътниците ще пътуват с тях от Пенсилвания и Ню Джърси, а машините дори са брандирани с цветовете на авиокомпанията. /снимката горе/
Според представители на Америкън, автобусите няма да заменят полетите по тези линии, а са само временна мярка, като в разписанията си остават планираните самолети.
Още една от големите авиокомпании в Щатите, Delta обяви, че смекчава образователния ценз за нови пилоти, за да преодолее недостига. Това включва и изискването за поне четири-годишно висше образование.
Междувременно от началото на април в резултат от кризата, в САЩ се отменят по най-малко 600 полета дневно.