Като безпрецедентна мярка Европейската агенция за авиационна безопасност /EASA/ анулира сертификатите за летателна годност на редица произвеждани в Русия самолети, сред които:
- Сухой Суперджет 100
- Туполев Ту-204
- Бериев Бе-130
- Бериев Бе-200
- Камов Ка-32
Новите санкции от страна на европейския регулатор ще имат и сериозно негативно отражение върху типове самолети, които са още в изпитателна фаза, като новия пътнически МС-21, турбовитловия Ил-114-300 или руско-китайския CR929.
Агенцията съобщава, че към списъка с отнети сертификати се очаква да бъдат добавени и още типове.
Междувременно шефът на Ростек, руската компания, под чиято шапка са производствените компании и търговските им дружества обяви, че „в момента приоритетът на руската индустрия е в акселерирането на програмите за замяна на западните алтернативни с такива местно производство, което засяга ключови продукти, системи и технологии.“
Към момента обаче, огромното мнозинство от руските авиационни програми, както в гражданската, така и във военната авиация, разчитат на сериозен дял от западни компоненти и системи, за които все още няма местни алтернативи.