Първи оценки на последиците от руската инвазия в Украйна за европейските авиокомпании

223 прочитания

Първа от големите авиокомпании, Lufthansa оцени последиците от руската инвазия, като обяви на 3 март, че войната в Украйна ще помрачи перспективите за дългоочакваното възстановяване от пандемията, защото цените на горивата растат и полетите се отклоняват, за да избегнат затворените въздушни пространства. Групата обяви, че ще бъде принудена да повиши цените. Капацитетът й се очаква да бъде до 70% от нивата през 2019, подобрение в сравнение с 40% през 2021 и дори през това лято да стигне 85% от преди пандемията.

Air France-KLM добавят капацитет по-бързо, а IAG иска да постигне 85% възстановяване за цялата 2022, което в тази ситуация едва ли ще е възможно.

Най-големите лоукост авиокомпании Ryanair и Wizz се включиха с помощ за украинските бежанци – първата с доставки на медикаменти, а втората с безплатни билети за хората, принудени да напуснат страната до съседните столици през март.

Wizzair бе принудена да спре 110-те си полета до 6 украински летища заради затварянето на небето и 4 нейни самолета остават в Киев и Лвов.

А320 на Wizz на летището в Лвив, Украйна. Три от самолетите на превозвача остават блокирани там.

Ryanair летеше от базите си в Германия, Полша и Румъния до 4 летища в Украйна преди войната и директорът Майкъл О’Лийри каза, че полетите ще бъдат заменени със Средиземноморски дестинации. Ryanair отчете 20% спад на резервациите от началото на инвазията на Русия, но очаква хеджирането на горивото /80% на 63 долара за барел до март 2023/ и ограничаването на разходите да помогнат на европейския лоукост гигант да излезе пред конкурентите си това лято.

 

Свързани теми

Предишна публикация
El Al отложи доставката на 787 за 2023г
Следваща публикация
Лизингодатели искат репатрирането на стотици пътнически самолети от руски авиокомпании
223 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Меню