Първа от големите авиокомпании, Lufthansa оцени последиците от руската инвазия, като обяви на 3 март, че войната в Украйна ще помрачи перспективите за дългоочакваното възстановяване от пандемията, защото цените на горивата растат и полетите се отклоняват, за да избегнат затворените въздушни пространства. Групата обяви, че ще бъде принудена да повиши цените. Капацитетът й се очаква да бъде до 70% от нивата през 2019, подобрение в сравнение с 40% през 2021 и дори през това лято да стигне 85% от преди пандемията.
Air France-KLM добавят капацитет по-бързо, а IAG иска да постигне 85% възстановяване за цялата 2022, което в тази ситуация едва ли ще е възможно.
Най-големите лоукост авиокомпании Ryanair и Wizz се включиха с помощ за украинските бежанци – първата с доставки на медикаменти, а втората с безплатни билети за хората, принудени да напуснат страната до съседните столици през март.
Wizzair бе принудена да спре 110-те си полета до 6 украински летища заради затварянето на небето и 4 нейни самолета остават в Киев и Лвов.
Ryanair летеше от базите си в Германия, Полша и Румъния до 4 летища в Украйна преди войната и директорът Майкъл О’Лийри каза, че полетите ще бъдат заменени със Средиземноморски дестинации. Ryanair отчете 20% спад на резервациите от началото на инвазията на Русия, но очаква хеджирането на горивото /80% на 63 долара за барел до март 2023/ и ограничаването на разходите да помогнат на европейския лоукост гигант да излезе пред конкурентите си това лято.