Каква е съдбата на украинската „Мечта“ Ан-225?

1K прочитания

След два дни на противоречива информация все повече съобщения потвърждават тъжната съдба на най-големия самолет в света.

Ан-225 Мрия, или Мечтата, е най-големият граждански самолет в света. Шестмоторния гигант е единствената по рода си машина, произведена от някогашното съветство аероконструкторско бюро Антонов, сега украинската корпорация Антонов.

Самолетът, който се оперира от едноименната авиокомпания на украинската компания, е базиран на летище Гостомел край Киев, което след началото на руската инвазия в Украйна беше един от най-ожесточено атакуваните обекти, заради стратегическото му разположение в близост до столицата. Руските сили вероятно разчитат да използват летището за предислокация по въздух на допълнителни военни сили в района на укранската столица, а и като ключов логистичен център за „специалната си военна операция“.

Летище Гостомел, или Antonov International Airport (GML), е на около 40 км северозападно от Киев и не е активна военна база, а цивилно летище, използвано предимно от корпорацията Антонов

Още в първия ден на агресията, 24 февруари, беше съобщено, че самолетът е бил тежко повреден или унищожен. В официално съобщение от Туитър акаунта на Антонов обаче, това беше опровергано.

В следващите дни продължи да постъпва противоречива информация относно съдбата на „Мечтата“, но в неделя, 27 февруари, отново Туитър акаунтът на Антонов излезе със следното съобщение:

„В момента, докато самолетът не бъде инспектиран от нашите експерти, не можем да потвърдим техническото му състояние. Очаквайте официална информация“

По-рано през деня украински официални лица също пуснаха съобщения, в които се казва, че самолетът е бил унищожен при ожесточените боеве за контрол над летище Гостомел, което е още известно и като Летателна площадка Антонов, тъй като там се извършват всички тестови полети на самолетите произвеждани от компанията, а производствения комплекс е разположен в периметъра на летището.

Ан-225 на фона на друга легенда – най-големият турбовитлов самолет в света, Ан-22 Антей, който също е базиран в Гостомел и също е на изчезване със само 6 активни екземпляра, от които само на този на снимката е цивилен

Разпространени бяха и тези кадри, включително спътникови снимки от сутринта на 27 февруари, които показват пожар в хангара на летище Гостомел, където е базиран Ан-225. Снимките съвсем основателно допускат, че пожара е именно в този хангар и гори именно част от този самолет.

Малко по-късно обаче, дойде това съобщение от официалния туитър акаунт на укрианското правителство:

 

Всъщност, самолетите Ан-225 са почти два на брой, тъй като вторият екземпляр от прочутата машина, построена, за да служи за транспортиране на съветската космическа совална Буран, е построен, но стои недовършен и не годен за летене в рамките на същото това летище Гостомел.

Ан-225 изпълнява точно 4 полета със совалката Буран на гърба си. Единият от тях е прелитане до авиосалона в Бурже.

За съжаление, твърдо вероятно е последните новини да са достоверни и поне в следващите години да не виждаме тази красива птица в небето…. поне докато Украйна не успее отново да построи своята „Мрия“. Пожелаваме им го!

Тук можете да гледате и епизода на Авиошоу, посветен на историята на този забележителен самолет.

Свързани теми

Предишна публикация
Лизингодатели искат репатрирането на стотици пътнически самолети от руски авиокомпании
Следваща публикация
ЕС забранява продажбата на самолети и резервни части на руски превозвачи
1K прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Amazon увеличава карго флота

Гигантът в Интернет търговията Amazon ще добави още 10 товарни самолета към летящият си флот,…

Аерофлот планира 11 А350-900 до 2020

Групата на Аерофлот очаква нискоразходната Победа да бъде основния фактор на ръста на пътниците, съобщи…
Меню