Embraer тръгна към нови пазари в най-бързо развиващата се част от света за авиоиндустрията. Бразилският производител предлага на авиокомпаниите от Азия своите регионални джетове, които могат да летят на дистанции до 5 часа, което не е изгодно с по-големи самолети, твърди Embraer.
На авиосалона в Сингапур Qantas Group обяви намерения да направи база на Embraer E190 в Дарвин и да базира там поне 4 EJets в цветовете на QantasLink, които ще летят по вътрешни и международни полети.
Самолетите ще бъдат в цветовете на Qantas с до 97 места в две класи.
Embaer продължава агресивната си експанзия по света с рекламирания като „суперефективен, супер тих, с ниски въглеродни емисии и екологичен E190E2.
Компанията създаде тази великолепна реклама, която завъртя по време на най-големия авиосалон в Азия и втори за годината, Сингапур. Прякорът, който Е190Е2 получи от създателите си е „ловецът на печалби-технологичната акула“.
Our super fuel-efficient, super quiet, low-carbon emissions, eco-friendly #E190E2 Profit Hunter is on display now at the Singapore Airshow. #SGAirshow2022 #E2ProfitHunter #TechShark pic.twitter.com/l6hPuNzRaY
— Arjan Meijer (@_ArjanMeijer) February 15, 2022
Бразилските самолети направиха силен старт на годината като получиха в края на януари поръчка за 20 Е190Б/Е195Е2 с опция за още 30 от базираната във Флорида лизингова компания Azorra. Доставките трябва да започнат през 2023г. Сделката се оценява на 3,9 милиарда щатски долара според съобщението на Ройтерс. В навечерието на авиошоуто бразилците продадоха на AmericanAir още 3 E175 за дъщерната й компания Envoy Air.
Тези новини звучат успокояващо след като JetBlue реши да ускори пенсионирането на ембраерите си Е190, които сменя с А220 на Airbus. JetBlue току-що поръча 30 от малките ербъси, които преди се правеха само от Бомбардие, с които се конкурират в сегмента 70-80 местни самолети.
Точно този пазар обаче привлече вниманието на Rolls-Royce към тубровитловите планове на Embraer.
На авиошоуто в Сингапур търговският директор на Ембраер каза, че преговаря с Pratt & Whitney, Rolls-Royce и GE за двигатели за турбовитлов самолет, който още не е решил дали да разработи. Ако вземе такова решение в края на тази или началото на следващата година, производителят може да бъде готов да го пусне на пазара през 2027г.
Бразилците се готвят да навлязат в сегмента, доминиран от ATR, въпреки че другият голям западен производител, De Havilland Канада завърши всичките си поръчани Dash 8-400 и в момента има пауза в производството. И ATR, и De Havilland ползват двигателите на Pratt & Whitney.
Допълнена: 17 февруари 2022г.
Embraer подписа партньорство с Rolls-Royce и Wilderoe за проучвания за концептуален регионален самолет с нулеви емисии. Проучвателният период ще продължи 12 месеца, съобщи Reuters.