Най-големият в света и най-енергийно ефективен пътнически самолет с два двигателя кацна на летището в Сингапур още на 7 февруари. Най-новото поколение от семейството на 777 събра около 300 поръчки досега от старта на програмата през 2013г и първия полет през януари 2020г.
Boeing 777-9 е за пръв път в Азия и ще лети на авиосалона в Сингапур от 14 до 18 февруари. Самолетът може да превозва до 426 пътници на разстояние от 13500 км по данни на производителя.
„Очакваме да се съберем с колегите от индустрията в Сингапур и да подкрепим възстановяването на авиацията в региона на Югоизточна Азия. Това ни дава възможност да си видим с клиенти, държавни представители, партньори, доставчици, медии и други хора от индустрията“, каза Алекс Фелдман, президент на Boeing ЮИ Азия.
Airbus докара своите военнотранспортни Airbus A400M за статичен дисплей, а също и A350-1000, готов за полет.
Регионът се възстановява по-бавно от пандемията заради ограниченията, въведени в страните за спиране на разпространението на Омикрон. ЮИ Азия е дом на 35% от световния търговски флот, но по време на авиосалоните в последните 10г са правени едва 4% от поръчките по данни на Jefferies.
Авиошоуто в Сингапур, което се провежда веднъж на всеки две години бе помрачено през 2020г заради появата на Covid, довела до най-дългата, най-скъпа и най-опустошителна криза в сектора.
През 2021г. пътническите полети в региона бяха с 93% спад от нивата преди пандемията. Авиокомпаниите започнаха силно да разчитат на карго превозите, а входящият туризъм в Китай остана затворен.
Тази година има признаци за отблъсване от дъното. По данни на Skyscanner все повече страни започват да приемат ваксинирани туристи без карантина, включително Сингапур, Тайланд, Виетнам и Австралия.
Авиосалонът в Сингапур се провежда след първия след пандемичен салон в Дубай. На място са очаквани по-малко участници, отблъснати от променливите правила за карантина, тестове и задължителните маски в екваториалната жега.