Германски и италиански източници потвърдиха пред Авиофорум, че в началото на годината действително са стартирали преговори за придобиването от Луфтханза на поне 40% дял от новата италианска национална авиокомпания. Преговорите продължават и към момента, като не се посочват детайли относно цената на потенциална сделка.
Засега поставеният краен срок за споразумение е края на януари 2022, но преговорите може да продължат и по-дълго.
На пръв поглед развитието е изненадващо, още повече, че ITA обяви малко след началото на операциите си, че заема мястото на бившия национален превозвач Алиталия в алианса SkyTeam, където водеща роля има конкуретния гигант Air France-KLM.
Луфтханза имаше апетити към Алиталия още преди поредния й фалит, като поне два пъти сделка за спасяването или придобиването на контролен пакет в авиокомпанията се проваляше в последния момент.
Междувременно шефът на ITA обяви наскоро, че компанията възнамерява да върне в небето и името Alitalia, което беше принудена да откупи от правителството за близо 100 милиона евро през октомври, но беше обещала да не използва.