Когато новият италиански национален превозвач ITA Airways купи под натиска на правителството бранда Alitalia на вече фалираната за пореден път национална авиокомпания през октомври 2021 за малко под EUR 100 милиона, той обяви че никога повече няма да го ползва.
Всичко това беше забравено набързо на 22 януари 2022, когато ITA внезапно обяви, че възнамерява да върне бранда Алиталия в небето още през пролетта на настоящата година. Изявлението беше направено от президента на новата авиокомпания Алфредо Алтавила пред транспортната комисия на италианското правителство.
„Винаги сме искали да използваме бранда, като го интегрираме в цялостното ни търговско предложение,“ казва Алтавила, без да уточнява по какъв точно начин ще стане това.
Брандът Alitalia стана печално известен с четирите фалита на авиокомпанията през годините, като всеки път той възкръсваше по ливреите на самолетите на новите превъплащения на държавната компания с различни юридически лица и имена.
Сега, според изказванията на Алтавила, се очертава пореден епизод в тази сага, въпреки уверенията и на правителството и на ръководството на новата компания, че това няма да се случи. Сменена беше и позивната на компанията, която сега е Itaro.
Чрез различни финансови схеми италианската държава наля близо 2 милиарда евро в новия превозвач, който дори си поръча чисто нови самолети от Еърбъс в края на 2021. Финансовите резултати от стартът му през октомври 2021 досега обаче, съвсем не са розови. Според отчетите от 15 ноември до края на годината компанията е на загуба от 170 милиона евро, което обаче било „предвидено от индустриалния план за развитие през първите й две години.“