Федералната авиационна администрация обяви на 18 януари, че одобрява само два модела радиовисотомери за съвместими с работа в условията на американското 5G, което тръгва на територията на Щатите на 19 януари. Двата модела са често срещани сред по-старите самолети на Боинг и Еърбъс, но съвсем не обхващат мнозинството от активния флот на американските авиокомпании.
По първоначални данни това одобрение ще обхване около 43% от флота на американските превозвачи, като включва самолети от моделните семейства Боинг 737, 747, 757, 767, MD-10/11 и Еърбъс А310, 319, 320, 321, 330 и 350. Очаква се през следващите дни да бъдат издадени и нови одобрения.
Междувременно най-големият американски телеком AT&T обяви, че ще отложи допълнително въвеждането на 5G мобилната си мрежа около 3 от най-големите американски летища, заради опасенията от проблеми с безопасността на полетите.
Одобренията на ФАА означават, че самолетите оборудвани с въпросните радиовисотомери ще могат да използват системите за инструментално кацане на 48 от общо над 100 засеганати летища, за които по-рано агенцията издаде официални предупреждения. Одобренията обаче ще важат само за конкретни писти на въпросните летища, докато не станат ясни резултатите от пълната експертиза за съвместимост на авиационното оборудване с новата мрежа.
Повечето американски мобилни мрежи работят на различни честоти от европейските, като разликата се запазва и при мрежите от 5-то поколение, които отдавна функционират в повечето държави в Европа. В Америка 5G се въвежда в т.нар. C-Band честотна лента, при която има по-сериозни опасения за смущения в работата на аеронавигационното оборудване, работещо на близки честоти.