Новите правила влизат в сила от следващата седмица. Според тях операторите на Boeing 787 трябва да променят правилата при кацане на мокри или заснежени писти на летища с мрежи, използващи 5G C-band.
Оборудването на борда, което може да бъде засегнато от 5G сигналите засяга управлението на самолета след кацане, съобщи американската Федерална агенция за авиация.
Според FAA интерференцията със сигналите от 5G мрежите край летищата може „да влоши спирането и да наложи до по-дълъг спирачен път от обикновено“. Агенцията настоява за промяна в ръководствата за полет и други мерки, така че пилотите да са наясно с проблема.
По време на двуседмичното удължаване на периода за инсталация на новата 5G услуга американските експерти установиха, че интерференцията с честотите на висотомера би могла да попречи двигателите и спирачните системи да преминат в режим на приземяване, което би могло да затрудни самолета да спре на пистата.
Директивата засяга 137 самолета в САЩ и 1010 по света.
Предупрежденията на FAA тази седмица засегнаха над 50 големи и малки летища в САЩ с ограничения за 5G кули, но регулаторът продължава да се тревожи от евентуална интерференция.
На Чикаго О’Хеър например самолетите /и хеликоптери/ няма да могат да използват някои процедури с инструменти за ниска видимост, освен ако производителите на оборудването не потвърдят тяхната безопасност.