Административният съвет на групата отказа да продължи мандата на президента на KLM Елберс след 1 март 2023г., съобщи авиокомпанията.
51-годишният холандец бе яростен защитник на автономията на KLM в групата след 2 мандата начело.
Air France-KLM започна да търси нов директор на нидерландското подразделение, което може да осигури на директора Бен Смит ново начало и шанс за подобряване на отношенията между двете авиокомпании.
Групата оцеля в пандемията с няколко пакета помощ от Франция и Нидерландия, но Париж се оказа накрая най-големият акционер с 29% дял.
Двете страни и авиокомпании често се оказват една срещу друга след сливането през 2004г. на съответните национални превозвачи. Холандското подразделение не иска да бъде под френски контрол, освен това обвинява Air France в липса на ефективност и синдикални конфликти.
Наскоро Air France-KLM подписа Меморандум за разбирателство с Airbus за твърда поръчка на 100 A320neo с опция за още 60 и доставка от края на 2023г. KLM обяви, че това ще добави 0,5% SAF /устойчиво самолетно гориво/ за всички полети от Амстердам.
За първите 2 седмици на новата година Амстердам е второто най-губещо трафик летище в Европа по данни на Юроконтрол /21% спад, или 211 полета по-малко/ главно заради полетите на KLM и easyJet до Великобритания, Испания и Италия.
В момента средният седмичен трафик в Европа е 70% под нивата от 2019г., най-слаб от септември заради варианта Омикрон по данни на Eurocontrol от 12 януари 2022г.
Графики: Eurocontrol, снимка: Airbus.