Нискоразходната Allegiant Air ще купи 30 самолета от сериите Boeing 737 MAX 7 и 20 от серията MAX 8-200, същите, които бяха произведени специално за европейската Райънер. По каталожни цени сделката се оценява на над $5.5 милиарда, но едва ли това е договорената между страните цена.
Предвид затрудненото положение, в което се намира програмата 737 на Боинг, е твърде вероятно превозвачът да е получил „прекалено добра ценова оферта,“ която не може да откаже.
Още по-интересното е, че базираният в Лас Вегас оператор в момента оперира с изцяло Еърбъс флот от 110 самолета А319 и А320, като продължава да държи поръчки за нови самолети от типа и такива от вторичния пазар.
Превозвачът преговаряше и с Еърбъс за евентуално обновяване на флота с новите А220, също от Еърбъс. Предвид огромния брой поръчки, които Еърбъс държи както за А220, така и за семейството А320 обаче, Allegiant вероятно е била убедена от Боинг, че ще получи не само по-добра цена за самолетите, но и за целия пакет от обучение на екипажи, поддръжка и логистика – плюс много по-ранна доставка. Боинг се ангажира да достави всички самолети в периода 2023-2025-а, докато при Еърбъс чакането ще е много по-дълго.