Групата Air France-KLM обяви огромна поръчка на над 100 самолета от семействата A320neo и A350 от европейския консорциум Еърбъс.
Тяснофюзелажните самолети ще летят в холандския национален превозвач и нискоразходната авиокомпания на групата – Transavia – в двете й подразделения, френско и холандско. Големите А350 ще са от бъдещата товарна версия на самолета, като те ще се присъединят към флота на Air France.
В договора са включени общо 100 самолета от семейството А319/320/321нео плюс 60 допълнителни опции с права за покупка. Тази поръчка ще е разделена по равно между моделите А320нео и А321нео. Първите доставки трябва да започнат през 2023-а. Тези самолети ще оперират от хъбовете на трите авиокомпании в Амстердам и парижкото летище Орли.
С новите самолети ще се обнови флотът от регионални самолети на холандския национален превозвач KLM и бележи рязко отстъпление от предпочитанията му към конкуретния производител Боинг. KLM досега летеше с Боинг 737-700, -800 и -900 и по-малките Ембраер 195 и 175, опериращи за бранда KLM Cityhopper.
Transavia пък имаше изцяло Боинг 737-800 флот, който също поетапно ще бъде заменен от самолети на европейския производител.
Не случайно до скоро се смяташе, че именно Боинг е фаворит за новата сделка, тъй като е много по-лесно и логично авиокомпанията да започне обновяване на флота си към новите 737 МАХ. Това обаче, очевидно няма да се случи.
Отделно от регионалните джетове, групата поръча и 4 самолета от все още планирания товарен вариант на А350F. Той беше обявен едва през лятото на тази година, заради скока в търсенето на въздушно карго, а първите поръчки бяха офиицално заявени по време на авиосалона в Дубай в края на ноември.