Глобалната авиационна общност се събра на живо в Дубай за първия от 2 години авиосалон.
Летище Ал Мактум в Дубай очаква близо 160 самолета – граждански, военни и бизнес джетове, включително най-новите – Boeing 777X и Bombardier Global 7500.
Boeing 777X прави международния си дебют в Дубай. Самолетът изпълни почти 15-часов нонстоп полет от Сиатъл. Boeing казва, че има вече 320 поръчки за него от 8 клиенти, а най-голямата е от Emirates за 115 самолета. Etihad и Qatar поръчаха съответно 25 и 60 самолета. Lufthansa е заявила 20, а British Airways 18.
На авиосалона в Дубай се чу, че Airbus преговаря с Air Lease за потенциална поръчка за десетки тясно- и широкофюзелажни самолети, включително новите карго А350F, съобщи Ройтерс.
В Дубай Airbus подписа и мегапоръчка за 4 авиокомпании на един акционер за общо 255 самолета.
Преговорите текат в момента и не е ясно дали ще има сделка в рамките на изложението за авиация в Дубай.
В събота търговският директор на Airbus Кристиан Шерер каза, че нуждата от нискоемисионен карго самолет може да повиши търсенето на А350F.
Още от първия ден:
Airbus Defense докара А400М. В първия ден от DAS21 ОАЕ поръча още 2 Airbus A330 MRTT, съобщи производителят от Тулуза.
Dassault участва с Falcon8X и Falcon6X на DAS21.
В седмицата, в която обяви разделянето си на три, General Electric представя сертифицирания през 2020 от FAA двигател на Boeing 777X – GE9X в Дубай.
Сухой участва с макет на петото поколение изтребител, Су-75 Checkmate, Bellwether Industries показват Antelope с вертикално излитане, а Witness Manta – двуместния ANN2 за персонална мобилност.
Публиката и участниците ще могат да наблюдават фигурите на Al Fursan от ОАЕ.
Руските витязи дойдоха за откриването в Дубай.
Саудитските ястреби /Saudi Hawks/ ще закрият първия ден с акробатичин номера.
Две групи за въздушна акробатика на ВВС на Индия също летят в Дубай – Саранг и Сукриякиран.
Авиосалонът в Дубай е най-голямото търговско изложение за авиоиндустрия, което се провежда от началото на пандемията.
Двете големи европейски изложения – Фарнбъро и Бурже през 2020 и 2021 бяха отменени.
Двугодишният авиосалон в Дубай сега предлага възможност за първите срещи на живо след най-голямата криза в авиацията и евентуално сключване на мултимиардни сделки, въпреки че IATA не очаква „големи поръчки за самолети“, както каза директорът Уили Уолш за ББС.