Мега поръчката идва от 4 авиокомпании, всички част от американската Indigo Partners, съобщи АФП – Wizz Air, Frontier Airlines, Volaris и JetSmart.
Стойността й е около 33 милиарда щатски долара по каталожни цени от 2018г.
Общо 102 самолета поиска Wizz Air. Американският лоукост Frontier Airlines поръча 91. Мексиканската Volaris е с 23, а чилийската Jetsmart – 23, съобщи Airbus.
От общо 255 самолета А321, 29 са за XLR, който може да изпълнява дълги полети в пазарния сегмент на В787 и А350.
Огромната поръчка на самолетите от семейството на A321neo е възможна заради факта, че четири авиокомпании на една и съща инвестиционна компания, специализирана в авиотранспорта я правят заедно.
Доставките са предвидени да започнат през 2025-а.
Airbus се опитва да убеди доставчиците си да се готвят за ускоряване на производството на тяснофюзелажни самолети след пандемията. Въпреки това поръчките за 2021-а досега изостават след Boeing с две трети.
Airbus преговаря и с Air Lease за голяма поръчка на тяснофюзелажни и широкофюзелажни самолети.
Wizzair продължава да се разширява в Централна Европа с полети до Италия, Австрия и Великобритания с отдръпването на по-слабите конкуренти. В кризата започна да лети и до Абу Даби и очаква ръст там. Говори се за сериозни намерения на превозвача да започне полети до Северна Америка, за което му трябват новите A321XLR. Нещо, което босът Йожеф Варади засега отрича.
Airbus A321XLR, който ще започне да получава от втората половина на 2023-а ще позволи на Wizz потенциално да лети от Лондон до Дубай или Абу Даби, каза само директорът Йозеф Варади.
Airbus очаква търсенето в следващите 20г. да е за 39000 нови пътнически и карго самолети От тях 29 700 се очаква да бъдат поръчани от семействата на A220 и A320.
В средния сегмент като A321XLR и A330neo Airbus очаква поръчки за 5 300 самолета.
При най-големите, производителят от Тулуза очаква да направи доставки на около 4000 A350 до 2040г., се казва в прогнозата на Airbus, направена на 13 ноември 2021г в Дубай.