Испанската компания, притежаваща 25% от Хийтроу ще намали новите си инвестиции в лондонското летище, съобщи Sunday Telegraph.
Преди това компанията критикува решението на CAA да блокира плановете за 90% увеличение на таксите за излитане и кацане догодина. Регулаторът предложи повишението да е най-много с 56%.
Според британския вестник оттеглянето на Ferrovial означава, че проектът за трета писта на Хийтроу потъва.
Лондонското летище обяви по-рано през седмицата, че въздушният трафик може да не се възстанови до нивата отпреди пандемията до 2026г. Въпреки подобрението в последните три месеца, компанията натрупа загуби от 3,4 милиарда паунда.
От 1 ноември летището ще събира такса 5 паунда от всяка кола, пристигнала, за да остави пътник.
Карго полетите на Хийтроу се възстановиха до 90% от нивата през 2019г, но пътниците – едва 28% – до 10 милиона.
През лондонското летище минават много дълги международни полети, които още не са възстановени. Миналата година Хийтроу изгуби короната на най-натоварен хъб в Европа в полза на Шарл де Гол в Париж.
Освен Ferrovial, големите акционери в Хийтроу са Qatar Investment Authority и China Investment Corp.