Ако летищата не успеят да отговорят на това търсене, ACI World смята, че до 2040 броят на пътниците по света ще намалее с 5,1 милиарда. За всеки милион пътници, който летищата няма да могат да приемат, поради ограничен капацитет през 2040г., ще бъдат изгубени по 10 500 работни места и 346 милиона долара БВП.
Облекчението на ограниченията бавно вдига трафика
Последните данни от юни 2021г на ACI /Airport Council International/ показват ръст на глобалния пътнически трафик от 13,2% спрямо май тази година, подкрепен от желанието на хората да пътуват и да се срещат с други хора.
Въпреки многото неизвестни като например новия делта вариант на вируса, които могат да попречат на ръста или да обърнат тенденцията, летищата са вече по-добре подготвени да се справят с препятствията на пандемията, съобщава организацията.
Терминалите глобално изискват най-голям дял от капиталовите инвестиции на летищата.
Втори по обем са инвестициите в разширение на капацитета за обезпечаване на самолетодвиженията и за интеграция на други видове транспорт с летищата – жп линии, пътища и транзит. Така инвестициите в паркинги ще изискват най-малко средства /графиката по-долу/.
Според Aviation: Benefits Beyond Borders, през 2019г. авиацията е подкрепила 87,7 милиона работни места по света /преди пандемията/ и е осигурила 4,1% от глобалния БВП, или 3,5 трилиона щатски долара.
За да отговорят на растящото търсене на граждански полети, летищата в Европа се нуждаят от $427 млрд до 2040г.
2,4 трилиона щатски долара капиталови инвестиции ще са нужни на глобалния летищен сектор, за да отговори на тенденцията за търсене на пътувания до 2040г.
Глобалната прогноза за капиталовите разходи на летищата е изготвена с подкрепата на летище Хамад и разработена в сътрудничество с Oxford Economics, публикувана от ACI на 23 август 2021г.