/обновена 11 август 2021, 10:32/
Държавната катарска авиокомпания бе принудена от регулатора си да приземи 13 самолета Airbus A350 поради по-бързо от очакваното влошаване на състоянието на повърхността на фюзелажа под боята, съобщи Ройтерс.
Самолетите няма да летят, докато не се намери решение на проблема.
Qatar води спорове с Airbus от месеци и настоява, че няма да приема доставки на композитните самолети, докато въпросът не се реши. Директорът на авиокомпанията Акбар Ал Бакер каза, че „очаква Airbus да се заеме с въпроса с нужното внимание“.
Ал Бакер поиска производителят да намери източника на проблема и окончателно да го оправи, преди Qatar Airways да приеме нови доставки на А350.
През юни авиокомпанията приземи някои от самолети си от този модел, без да уточни колко и на тяхно място включи А330.
Междувременно няколко дни по-късно Европейската агенция за авиационна безопасност EASA излезе със становище по казуса, в което опровергава мнението на катарския регулатор и заявява, че няма намерение да взима мерки по случая. Според агенцията, не са налични данни за деградация на боята и конструкцията на А350, които да представляват заплаха за безопасността на полетите. Говорител на EASA каза на специален брифинг по темата на 10 август, че в нито един от случаите с 13-те катарски самолета не се наблюдава потенциал за деградация на конструкцията на самолетите и по никакъв начин това не представлява риск за безопасността.
Държавната катарска авиокомпания консолидира позициите си като най-големия товарен превозвач сред гражданските авиокомпании като поддържаше маршрутите си дори и по време на локдауните, добави нови дестинации и конвертира самолети само за карго полети.