След няколкоседмични спекулации един от най-големите американски превозвачи, United Airlines потвърди, че е сключила гигантска сделка за 270 самолета от Боинг и Еърбъс, която се оценява на над 30 милиарда долара по каталожни цени.
От двата производителя също потвърдиха новината за най-голямата поръчка в историята на авиокомпанията.
Най-общо поръчката е разпределена между 70 самолета от сериите A321neo и 200 Boeing 737 MAX. Според официалното съобщение на Боинг, от тях 150 са за все още несертифицирания модел 737-10 – най-големия в цялото семейство 737, и още 50 броя 737-8 – класическия модел в поколението МАХ.
Сделката се сключва в рамките на стратегическата програма на превозвача, наречена United Next, която има за цел да предизвика революция в пътуванията по въздух, за които президентът на компанията Скот Кърби е твърдо убеден, че се завръщат към добрите си години.
Промяната трябва да обхване практически целия флот за къси и средни разстояния на United и ще се случи в рамките на следващите не повече от 10 години.
За европейския консорциум Еърбъс това също е най-голямата сделка от началото на пандемията, като по този повод Главния търговски директор на компанията Кристиан Шерер каза:
„Подобна мега-поръчка от водеща световна авиокомпания, каквато е United, потвърждава лидерството на пазара на А321neo, който предоставя несравними възможности, оперативни икономии и пътническо преживяване.“
По пазарни каталожни цени сделката се оценява на над $30 милиарда, но предвид кризата, в която моделът МАХ вкара Боинг се предполага, че Юнайтед е успяла да договори доста по-изгодни цени за сключването на мега-сделката.
Новият и най-голям в семейството Боинг 737-10 през юни 2021 изпълни първият си полет, като се очаква сертификационната програма да продължи поне до края на 2022-а, заради засиления контрол от страна на Федералната авиационна администрация над американския производител след кризата с катастрофата на двата МАХ-8.
Преди по-малко от месец отново United разтърси гражданския авиационен пазар, като обяви че поръчва и поне 20 от все още непостроените свръхзвукови пътнически самолети на американския призводител Boom, с които ще се превърна в първата авиокомпания предлагаща свръхзвукови пътнически полети след пенсионирането на Конкорд, летял няколко десетилетия за Air France и British Airways.