Първият Боинг 737 МАХ за най-големия европейски нискоразходен превозвач беше предаден на официална церемония в Сиатъл на 16 юни, и още същия ден прелетя разстоянието до летище Дъблин в Ирландия. Това е и първият от поръчаните 210 броя нови машини от Боинг за ирландската авиокомпания.
Този модел от сериите 737 е първата специална разработка на американския производител за отделен превозвач. Той носи официално моделно наименование 737 MAX 8-200 и разполага с допълнителни 9 седалки в пътническата кабина и умалени по размер тоалетни, за да се постигне по-голям капацитет.
„Развълнувани сме да получим този нов самолет, който ще промени правилата на играта. Новите 737 ще помогнат на Райънеър да намали още разходите, използваното гориво, шума и въглеродните емисии, докато продължаваме да инвестираме сериозно в нови технологии и да изпълняваме ангажимента си, като една от най-зелените и чисти авиокомпании в Европа. Всеки самолет е оборудван със 197 седалки /за разлика от стандартните за модела 188 бел.ред./. Въпреки това клиентите ни ще имат повече място за краката, ще се наслаждават на новия Sky Interior на Боинг и ще плащат по-малко,“ каза босът на Райънеър Майкъл О’Лиъри по време на церемонията.
Заради проблемите с модела и забавянето на доставките, за които сме писали многократно тук, тук, тук и т.н., групата на Райънеър ще получи само 12 нови самолета през летния сезон 2021, като 6 от тях ще са в цветовете на основната компания и 6 в тези на Malta Air, също част от групата.
До лятото на 2022 групата очаква доставката на най-малко 50 от новите самолети, което ще й позволи да добави десетки нови дестинации към мрежата.