Двете компании ще работят заедно по технологии за ново поколение самолетни двигатели с 20% по-ниско потребление на гориво за монофюзелажните самолети, съобщи Safran.
Очаква се новите двигатели да влязат в експлоатация в средата на следващото десетилетие.
Програмата ще бъде насочена към т.нар. отворена архитектура на лопатките и енергийната ефективност. Двата екипа от инженери ще разработят пътна карта за производство на композитни лопатки, устойчиви на висока температура керамични матрични композити (CMC), хибридно електрическо захранване – общо 300 компонента.
GE и Safran сключиха договор за удължаване на партньорството си 50:50 до 2050г. за развитие на по-устойчива авиация в духа на ангажиментите на индустрията да намали въглеродните емисии наполовина до 2050г.
Програмата за новите по-икономични и енергийно ефективни двигатели се начира CFM RISE (Revolutionary Innovation for Sustainable Engines).
През 2008г. двете компании създадоха програмата за двигатели LEAP.