United Airlines купува свръхзвукови пътнически самолети

237 прочитания

Boom Supersonic може да се превърне в наследник на пътническата свръхзвукова легенда Конкорд

Американската авиокомпания United Airlines e сключила споразумение с Boom Supersonic за покупката на 15 свръхзвукови пътнически самолета Overture. Съобщението дойде на 3 юни 2021 г.

Сключеното споразумение между United и Boom Supersonic ще се претвори в реален договор за 15-те самолета, когато моделът Overture отговори на оперативните, устойчивите и изискванията за безопасност на полетите, съобщават от превозвача.

Авиокомпанията си е запазила и опция за още 35 машини.

United е първата американска авиокомпания с поръчка за свръхзвуковия самолет, но при определени условия

Съобщението идва само седмица, след като компанията Aerion обяви, че спира разработката на своя свръхзвуков бизнесджет AS2 – илюстрация на трудностите да се създаде пътнически самолет летящ по-бързо от звука.

United добавя, че е внесен депозит за поръчката, но точната сума не се назовава.

От авиокомпанията съобщиха, че Overture ще бъде оптимизиран да гори 100% устойчив керосин, което значи гориво извлечено от биомаса.

Boom Supersonic работи усилено върху Overture, като обещанията са, че първият полет ще стане факт през 2026 г., а влизането в търговска експлоатация се планира за 2029 г.

Самолетът ще носи на борда си между 65 и 88 пътника в първа и бизнес класа, ще има далечина на полет от почти 7900 km и ще има максимална скорост от M 1,7. Разстоянието между Ню Йорк и Лондон ще се покрива за три часа и половина.

Цялата пътническа кабина на Boom трябва да е в премиум изпълнение с множество дисплеи и допълнителни удобства за пътниците

Boom Supersonic има подписани ангажименти и с Japan Airlines за 20 самолета и Virgin Group за други 10.

През октомври 2020 г. компанията показа технологичния демонстратор XB-1, който се се използва за тестване на технологии, които ще бъдат приложени на Overture. Демонстраторът все още не е изпълнил първи полет.

Последните комерсиални свръхзвукови полети се състояха през 2003 г. След това Air France и British Airways пенсионираха своите Concorde с което се сложи края (засега) на свръхзвуковата ера в гражданската авиация.

Технологиите за свръхзвуков пътнически самолет са налични, но огромните цени на разработката, съчетани с притеснения, като голямото звуково замърсяване и огромния разход на гориво, в момента спират практически всички големи самолетостроители.

Прототипът XB-1 на Boom е първият реално произведен демонстратор в новат абитка за свръхзвуковата пътническа авиация

Boom Supersonic e основана през 2014 г. от Блейк Шол, който преди това е работил в гиганта Amazon. Компанията е набрала около $151 млн. капитал, които ще са достатъчни за първоначалните изпитания на XB-1.

Свързани теми

Предишна публикация
Eurowings отваря база в Чехия
Следваща публикация
АВИОКАСТ: Ryanair срещу Беларус – Бомбена заплаха или държавен тероризъм
237 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Меню