От „Спаси София” призоваха да не се руши Терминал 1

569 прочитания

От гражданската организация „Спаси София” призоваха да не се разрушава Терминал 1 на столичното летище. Терминалът бе планиран за разрушаване от новия концесионер.

„Един от образците на транспортното ни архитектурно наследство е на път да изчезне завинаги – пишат от организацията – Терминал 1 на Летище София е предвиден за събаряне. Новият концесионер, на когото щедрото управление на ГЕРБ подари 10 години аванта, предлага сградата на първото международно модерно летище в София да бъде заменена от Карго Терминал с естетиката на хипермаркет.”

От организацията пишат, че подобни стари летищни терминали често се превръщат в музеи, административни сгради или други подобни, като по този начин се запазват за историята.

Терминалът в годините на Втората световна война, когато той още се строи

Старият Терминал 1 на летище София е проектиран от архитектите Николай Марангозов, Петко Цветков и Цветан Добрев в края на 30-те години на миналия век. Сградата, която е официално открита през 1949 г., е изпълнена в най-добрите традиции на модернизма. В нея има и уникални мозайки на художника Иван Пенков.

През годините, терминалът е многократно дострояван, за да може да поеме все по-големия пътнически трафик.

Първоначалният план на новия концесионери „Соф Кънект” предвиждаше терминалът да бъде съборен и на негово място да бъде построен карготерминал.

В скорошно интервю публикувано в „Капитал” с Тиери До, главен изпълнителен директора на фонда Meridiam, и Илияна Цанова председател на надзора на концесионера на летището, обаче се споменава, че Терминал 1 ще се трансформира в бизнес сграда. Не става ясно, дали това значи събаряне или преустройство на терминала. От интервюто се разбира и че вече се правят планове целия пътнически трафик да се премести на Терминал 2.

„Соф Кънект” пое управлението на летище София на 20 април 2021 г.

Свързани теми

Терминал 1 на летище СофияSOF Connectконцесия на летище СофияСоф КънектЛетище София
Предишна публикация
Българската Cargo Air е първият европейски оператор на B737-800SF
Следваща публикация
EASA одобри карго конверсията на 737-800 от AEI
569 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

keyboard_arrow_up