Lufthansa Group продължава модернизацията на флота си с поръчката на нови 5 самолета 797-9 Dreamliner, съобщи директорът Карстен Шпор на 3 май 2021г.
През 2019г. германската група поръча първоначално 20 самолета 787-9 и с новата поръчка ги увеличи на 25.
Lufthansa ускорява модернизацията на флота си за дълги полети с ултрамодерните и ефективни дриймлайнери, с които ще намали оперативните си разходи и ще предложи ново преживяване, каза д-р Дитлеф Кайзер, член на борда на компанията и главен оперативен директор.
Групата поръча и 5 самолета Airbus A350-900, които ще сменят старите А340. С тях общо новите самолети, които ще получи през това десетилетие станаха 175.
Първите американски самолети ще пристигнат през зимата, а останалите през първата половина на 2022г.
Новите ербъси ще бъдат доставени през 2027 и 2028г. и с тях флотът от А350 на Lufthansa ще се увеличи до 45 при 17 в момента по данни на Cirium.
Групата реши да намали флота си от самолети, на възраст над 25г.
В рамките на иновационната си програма от 2022г. ще въведе „кожата от акула“, разработена заедно с BASF за всички свои карго самолети.
Дългове
Lufthansa изплати на банка KfW в края на април половината от заема от 2,3 милиарда евро, взет с държавната гаранция /общо 6,8 милиарда евро/ за спасяване на германския флагман.
Общото събрание на акционерите на компанията на 2 май 2021г одобри увеличение на капитала с 5,5 милиарда евро. Голяма част от парите ще се използват за връщане на държавните помощи.
Прогноза
За лятото на 2021г Lufthansa обаче стана поредната авиокомпания, която понижи прогнозата си за очакваните полети в сезона на отпуските в Европа. Превозвачът не очаква значително възстановяване преди втората половина на годината и то при условие, че ваксинациите напреднат.
Lufthansa обяви, че за годината ще постигне около 40% от капацитета от предпандемичните нива.
В речта си пред акционерите директорът и председател на борда Карстен Шпор каза, че групата е готова за „няколко различни сценарии за годината“, включително увеличение на 70% от предкризисния капацитет при поява на търсене, дори и краткосрочно“.
По 1 милион евро на 4 часа
В отговор на въпроси на инвеститорите, Шпор каза още, че авиокомпанията би изчакала възстановяването на авиационния пазар в света, преди да продаде неосновни операции като кредитните си карти Airplus и останалата част от кетъринговата компания LSG /европейската дейност на компанията бе продадена на базираната в Цюрих gategroup/.
LSG изгуби около 284 милиона евро от над 60% спад на приходите през 2020г., каза в отчета си за миналата година Карстен Шпор. Lufthansa Technik регистрира 43% спад на приходите за 2020г., или 383 милиона евро. Само Lufthansa Cargo отбеляза рекордна година – 11% ръст на приходите за 2020г в сравнение с 2019г, или 772 милиона евро. За изминалата година цялата група на Луфтханза: Lufthansa, SWISS, Austrian, Brussels, Eurowings има 74% спад на приходите в сравнение с 2019г, или резултат от едва 7,2 милиарда евро.
Шпор каза, че в началото на 2021 групата е добре позиционирана и вместо по 1 милион евро загуби на час в началото на пандемията, щетите се ограничават до 1 милион евро на четири часа.