Dassault за избра Rolls-Royce за Falcon 10X

75 прочитания

Dassault представи Falcon 10X, най-големия, най-бърз и летящ най-далеч частен самолет, който ще бъде готов за клиентите в края на 2025г.

Новият самолет ще може да лети на 7500 мили нонстоп, например ще излита от Ню Йорк и ще каца в Пекин без междинно зареждане, съобщи производителят от Сен Клу, Франция.

Луксознитe бизнес джетове бяха най-бързо развиващия се сегмент преди пандемията и се очаква да расте в близките години. Клиентите се редяха на опашка за предишния модел за ултрадълги полети, сега ще го правят и за Falcon 10X“, каза директорът на Dassault Ерик Трапие.

Просторната кабина, широка 2,77м и висока 2,03м е проектирана така, че пътниците да се движат около местата си, без да допират другите седалки. Според производителя тя позволява различни конфигурации и е най-голямата на пазара в този клас, с разширена конферентна  зона, частна спалня, и стая с баня.

Преживяването на борда се подобрява с 50% по-големи прозорци от тези на Falcon 8X и тих като него.

Двумоторният самолет е с двигатели на Rolls-Royce Pearl 10X – най-новата от сериите Пърл с 18 000 паунда тяга. Falcon 10X може да лети с до Mach 0.925, малко под звуковата бариера, с което излиза срещу Global 7500 и G700.

Кокпитът е със следващо поколение Digital Flight Control System (DFCS), разработка на самите Dassault, позната от Falcon 7X и 8X, както и от военните Mirage 2000, Rafale.

Dassault е частично собственост на Airbus и произвежда още и Eurofighter Typhoon. Крилете на Falcon 10X ще са композитни от въглеродни влакна както изтребителите.

Снимки: Dassault

Свързани теми

Предишна публикация
Eurocontrol очаква възстановяване на цивилния трафик едва през 2024 г.
Следваща публикация
$318 милиона загуба за новия Air Force One още преди да е започнат
75 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

VietJet заложи на Trent 700

VietJet поръча на Rolls-Royce Holdings двигатели Trent 700 за широкофюзелажни самолети за около 400 милиона…
Меню