Гуанджоу изпревари Атланта като най-натоварено летище в света

162 прочитания

Американският град носеше титлата в продължение на 21 поредни години.

Трафикът на летище Гуанджоу-Байун /CAN/ надхвърли този на Атланта-Хартсфийлд Джаксън /ATL/ с 1.1 милиона пътници през 2020-а, с което измести американското летище от върха на световната класация по натовареност.

Гуанджоу е основен хъб на China Southern и Shenzhen Airlines

Летище Гуанджоу е разположено в южен Китай и основният хъб на China Southern Airlines – една от трите най-големи китайски авиокомпании. През миналата година там са обработени 43.8 милиона пътници, което е най-голям подобен показател в света по време на пандемичната 2020-а, в която настъпиха сериозни размествания в глобалните класации.

Подреждането беше обявено от Airports Council International, според която и тези данни представляват спад от 40.1% на трафика спрямо 2019, заради Ковид-19, но все пак са достатъчни за оглавяване на класацията.

Атланта остава на второ място с 42.9 милиона пътници, където е основният хъб на Delta Airlines и което летище е неотменно номер едно в света през последните 21 години. Там обаче спадът на пътникопотока е с над 61.2% в сравнение с 2019.

СЪс своите 6 писти за излитане и кацане и 7 терминала Атланта е неизменно на върха в класацията за най-натоварени световни летища от над 20 години

В топ 10 летища за 2020 най-сериозно е китайското присъствие с цели 7 в класацията, заради огромния вътрешен пазар в страната. Така например Ченгду подобрява класирането си от 24-о място през 2019 до трето през 2020, докато Шенжен се изчаква от 26-то на 5-то място. В Топ 10 влизат още Пекин-Капитал, Кунмин, Шанхай-Хонгдао и Ксиан. Останалите две места са за американските Далас-Форт Уорт и Денвър.

При международните превози класацията е различна, предвождана от Дубай с 25.8 милиона пътници и спад от 70.1%, следван от Амстердам  и Лондон-Хийтроу, при които спадовете са съответно 70.9% и 72.8%.

Emirates A380 докъдето ти стига погледът на летището в Дубай /DXB/

Според ACI глобалният пътнически трафик на Топ 10 летищата е спаднал средно с 45.7% през 2020, докато трафикът на всички международни летища е олекнал с 64.6%.

Свързани теми

Предишна публикация
АВИОКАСТ: За какво, по дяволите, са ни хеликоптери на Марс?
Следваща публикация
Работа няма. Защо сега е идеалното време да станеш пилот?
162 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Снимките на 2017

Снимките на 2017  показват някои от събитията, свързани с развитието на авиацията в България или…
Меню