Американският производител издаде извънредна директива за приземяването на десетки самолети от сериите 737 MAX за ремонт на проблем в електрическата система, който се появява едва 2 месеца след като модела получи разрешение да полети отново след над едногодишна забрана на земята.
Американските авиокомпании с най-много от тези самолети във флотите си, като Southwest, American, United и Alaska незабавно паркираха общо 67 самолета от типа, което е около една-трета от общия брой 737 МАХ, които летят в момента в света.
Производствения дефект засяга самолети на общо 16 авиокомпании, но не и целия МАХ флот, уточниха от Боинг.
Според американската Федерална авиационна администрация потенциалния проблем засяга работата на „резервен електрически контролер,“ като агенцията е във връзка с всички авиокомпании и производителя, за да подпомогне бързото отстраняване на дефекта.
Въпреки че новият проблем с Макс-а не е свързан със системите за контрол на полета, каквато беше първоначалната причина за приземяването на самолета за повече от година след две катастрофи на типа, новият казус със сигурност няма да се отрази добре на и без това бледия блясък от завръщането на модела в небето.
Производителя от Чикаго точно започна да се съживява от срива на поръчки и вълната от отменени такива за 737 МАХ, за да се стигне до тази потенциална нова пречка и трън в очите на клиентите и регулаторите.
Според FAA, проблемът засяга самолети произведени и доставени преди блокирането на цялото моделно семейство, като за решаването му вече има стандартизиран протокол, но времето, което този процес ще отнеме, зависи от наличието на квалифицирани механици, които ще се занимаят с него.