Американската Федерална авиационна администрация издаде директива за задължителна инспекция на турбината под високо налягане на определени серии от двигателите от ново поколение CFM Leap 1A.
Същината на проблема е, че пропуск в производствената верига за качество може да предизвика неконтролируем отказ на двигателя, според директивата, издадена на 25 март. В регулацията се казва, че поредица от ултравиолетови инспекции на обшивката на двигателя са показали отклонения в над 148 случая на турбинната степен на двигателя, поне 8 от които са достатъчно сериозни, за да предизвикат отказ.
В детайлите на директивата се казва също, че проблемът може да предизвика прегряване на уплътненията на турбината под високо налягане, в резултат на което да се стигне до неконтролируем отказ на ротора.
Двигателите на френския производител CFM Leap 1A задвижват всички самолети от семейството А320neo. Според FAA, този проблем се наблюдава в най-малко 20% от вече произведените мотори, като в САЩ засега са известни 8 случая.
Според CFM, директивата на FAA се отнася до известен на компанията проблем, който е бил адресиран по-рано през годината в извънреден сервизен бюлетин, изискващ инспекция на половината от двигателите от този модел в експлоатация и предвиждащ съответните стъпки за отстраняването му.