На 17 март 2021 самолетът със сериен номер MSN 272 излетя за първият си тестов полет от летище Бланяк край Тулуза, преди да отлети за клиента Emirates и да се превърне в 118-я А380 във флота на авиокомпанията. Полетът ще остане в историята с това, че е на последния произведен самолет от този тип и със специалното му прелитане над производствения комплекс на Еърбъс и летището – за „сбогом“.
Emirates е най-големия световен клиент на А380, като очаква доставка на последните си поръчани самолети от типа. Последната такава беше през декември 2020. Авиокомпанията имаше поръчани общо 123 самолета от произведените 272 и доставени 251. През 2019 Емирейтс и Еърбъс се споразумяха и за намаляване на общия брой поръчани самолети с 39.
Освен Емирейтс, към момента твърд ангажимент за продължаване на полетите със суперджъмбото поеха само Бритиш Еъруейз и австралийската Кантас, като останалите оператори на самолета все още обсъждат неговата съдба, докато всичките им самолети от типа са приземени на дългосрочно съхранение, заради пандемията.
Еърбъс реши да прекрати производството на машината през 2021-а, заради пресъхналия интерес от потенциални клиенти.
А380 едва навърши 16 години от сглобяването на първия самолет, а вече започна да излиза в пенсия. Първият произведен самолет излезете от хангарите в Тулуза на 18 януари 2005 с регистрация F-WWOW и беше един от петте използвани за тестове и сертификации. Три месеца по-късно се състоя и първия му полет, въпреки че доставката на първата машина за стартовия клиент Singapore Airlines стана едва през октомври 2007.