Лидерът на лоу-кост пазара в Северна Америка, Southwest Airlines е пред подписване на многомилиарда сделка за 130 самолета Боинг 737-7 MAX, съобщава Ройтерс.
Ако сделката, който се очаква да бъде потвърдена в следващите дни, се осъществи, тя може да се превърне в спасителен пояс за американския производител, докато семейството 737 МАХ се завръща в небето по целия свят. Самата Саутуест, която е трети по големина превозвач в САЩ, поднови полетите със своите близо 40 Боинга 737-8 МАХ от 15 март.
В разгара на кризата с приземените самолети от семейството МАХ, заради двете катастрофи през 2019 и 2020, превозвачът обяви, че може да се обърне и към конкурента Еърбъс за обновяване на флота си от по-малките представители на семейството – 737-700. Тогава Еърбъс предложи неговия А220-300, бивш Бомбардие, като най-подходяща алтернатива.
Това ще е първата голяма сделка за Боинг след повече от година от приземяването на световния 737 МАХ флот. Самата Саутуест е най-големия в света клиент на Боинг, като оперира с модела 737 от създаването си преди повече от 40 години. От тогава през флота на авиокомпанията са преминали над 1000 самолета от типа. През последното десетилетие авиокомпания предприе мащабна реновация на флота, като новите й самолети от по-големия модел Боинг 737-800 са на средна възраст 5.6 години, докато по-малките от модела 737-700 са на средна възраст 16.6 години.
Авиокомпанията възнамерява да започне поетапното пенсиониране на -700 от 2022, като се надява паралелно с това да може да започне да получава новите си МАХ-7.
По каталожни цени подобна сделка се изчислява на над $7 милиарда.