Textron Aviation обяви, че спира производството на два свои модела – бизнесджета от среден клас Cessna Citation Sovereign+ и двудвигателния турбовитлов Beechcraft King Air C90 GTx. Търсенето и на двата модела сериозно се е свило в последните години и Textron Aviation взима решение съобразно това.
„И двата модела бяха ценна част от нашето портфолио в последните десетилетия”, се казва в съобщението на производителя.
Оттам заявяват, че поддръжката и на двата модела ще продължи в обозримото бъдеще.
Sovereign влезе в експлоатация през 2004 г., като той бе на базата на по-късия модел Excel. До момента са произведени 349 броя Sovereign и още 94 броя от подобрения Sovereign+, който се появи през 2012 г. Моделът, обаче започна да се застъпва с Citation Longitude, който се появи в началото на 2019 г. и Citation Latitude, който влезе в експлоатация през 2015 г.
В последните четири години се произвеждат под 10 Sovereign годишно.
King Air 90 е бащата на фамилията King Air. Той е създаден през 1964 г. на база буталния Queen Air. В последните 15 – 20 години моделът бе обновяван многократно, а до момента са сглобени 2178 броя. В последните години, обаче турбовитловия пазар клони към по-големите самолети и нишата на King Air 90 се сви.