Еърбъс А320-200 на индонезийската нискоразходна авиокомпания Batik Air беше принуден да се приземи с носова стойка на колесника завъртяна на 90 градуса на летището в град Джамби.
Екипажът е получил индикация за проблем с колесника минути след излитането и е предприел маневра за връщане на летището. Аварийното приземяване е станало около половин час по-късно, но с изместена носова стойка, в следствие на което се запалва гумата и стойката е частично разрушена.
Batik Air Airbus A320 Lands With NLG Rotated 90 Degrees:https://t.co/GWOyPvnfRp#Aviation #Aircraft #Airport #Airline pic.twitter.com/g2nSbr2Eva
— SpeedBird (@SpeedBird_NCL) March 7, 2021
Аварията възниква на полет ID6803 между натоварения пристанищен град Джамби и столицата Джакарта, който обичайно продължава около час и 10 минути. Според Aviation Herald, проблемите за екипажа са започнали още по време на излитането, когато очевидци са съобщили за искри и пушек, излизащи от предната стойка на колесника. Самолетът излита успешно, но в кабината са получени индикации за проблеми с колесника и екипажът спира набора на височина на 3000 фута и предприема заход за аварийно кацане.
На борда е имало 117 пътници и 6 членове на екипажа, като никой от тях не е пострадал.
При кацането обаче са нанесени сериозни щети по колесника, който е останал завъртян на 90 градуса. Индонезийските власти са започнали разследване, в което са поканени и експерти от производителя Еърбъс. Самолетът е 3.9 годишен А320-200 с регистрация PK-LUT и е един от 45-те от този тип във флота на авиокомпанията. Самата Батик Еър е дъщерна авиокомпания на лоу-кост гиганта от югоизточна Азия Lion Air.
Това е пореден инцидент с извъртане на предната стойка на колесника на семейството А320 на 90 градуса, като предишния беше преди само два месеца на летището в Базел със самолет A321neo на турската авиокомпания Pegasus Airlines.