Холандската агенция за авиационна безопасност разследва причините за инцидент от 20 февруари, при който части от двигателя на товарен Боинг 747-400 на Longtail Aviation нанесоха пораженията на земята в южната част на страната.
Самолетът е изпълнявал полет LGT5504 от Маастрихт за Ню Йорк, при който минути след излитането претърпява експлозия на един от четирите двигателя, а лопатки и други части от двигателя падат в градчето Меерсен, нанасяйки материални щети.
В туитър се появи и видео на самолета, малко след възникването на аварийната ситуация.
Vliegtuig in Meerssen verliest onderdelen…. ? #meerssen #Boeing747 #failure @NUnl pic.twitter.com/cX1k5zg86M
— Robin Eygelshoven (@r_eygelshoven) February 20, 2021
Леко пострадала от падащите отломки е и възрастна жена. Няколко автомобила на земята също имат материални щети. Жителите на градчето са събрали голяма част от падналите части.
Пилотите са обявили аварийна ситуация и са минали в зона на изчакване за около 40 минути, преди да предприемат аварийно кацане в Лиеж, Белгия, общо около един час след излитането. Самолетът е успял да се издигне на едва 10 000 фута с три двигателя, преди да се вземе решението за връщане на резервно летище.
Любопитното е, че самолетът е с двигатели Прат енд Уитни от същата серия PW4000, като при авариралия същия ден самолет Боинг 777 на Юнайтед Еърлайнс в САЩ, за който писахме подробно тук и тук. В този случай двигателите са PW 4056 с по-малка мощност но принципно идентичен дизайн.
Самолетът при този инцидент е 30 годишен Боинг 747-400 с регистрация VQ-BWT.
От Боинг също са поискали участие в разследването.
Longtail Aviation е чартърна авиокомпания регистрирана в Бермуда, която предоставя както карго превози по въздух, така и частни пътувания с флот от бизнес джетове. В товарния флот компанията притежава два Боинг 747-400 + трети конвертиран самолета от типа, който предстои да бъде доставен през 2021. Всички са на лизинг от компания регистрирана в ОАЕ.