Американската Федерална авиационна администрация ще издаде на 19 февруари директива за задължителна инспекция на общо 222 самолета от семейството Боинг 787, с което допълнително ще усложни сервизния бюлетин на и без това пълния с проблеми модел.
Според Cirium, директивата ще обхване най-малко 222 самолета от модела, след като агенцията е получила множество доклади за инциденти с декомпресионните клапи и панели в предния и задния карго отсек на самолета. Агенцията ще изиска задължителна инспекция и при необходимост преинсталация или замяна на съответните елементи.
Декомпресионните панели представляват заплаха за безопасността на полета, защото в случай на пожар в товарния отсек значително „издишане“ би довело до опасно намаляване на концентрацията на Халон /газът, който се използва за потушаване на пожара/, което няма да позволи адекватно контролиране на проблема.
Според агенцията, инспекциите биха стрували по най-малко $60 000 на самолет и трябва да бъдат приключени до края на март 2021, с контролна проверка след 120 дни.
Това е поредния проблем, свързан с безопасността на 787, след като през последните години бяха докладвани производствени пропуски, водещи до конструктивни проблеми с модела и казуси с автопилота и други системи за автоматизация на полета.