Новината за банкрутирането на Norwegian Air беше съобщена първо от италианските профсъюзи, които са научили, че основната компания NAR Ltd и италианското й подразделение са влезли в процедура по банкрут.
Процедурата е инициирана седмица по-рано, без за това да бъдат информирани професионалните организации в няколко европейски държави, в които компанията има регистрирани дъщерни дружества. Според информацията, процедурата по ликвидация на превозвача Norwegian Air Shuttle (DY) е стартирана на 9 февруари.
Потвърждение на новината дойде и от Испания, която е вторият по големина пазар на норвежката авиокомпания. В края на 2020-а Norwegian Air Shuttle обяви, че прекратява всички интерконтинентални полети, които се изпълняваха от редица държави в Европа, сред които основно Норвегия, Великобритания, Испания, Италия, Белгия и Дания, с флот от самолети Боинг 787.
Тогава авиокомпанията не каза какво планира да прави със самолетите, нито каква ще е съдбата на мрежата й.
Norwegian Air Shuttle е част от Norwegian Air Group, който изпитваше сериозни финансови затруднения още преди началото на пандемията през март 2020, а в края на лятото получи финансова инжекция от близо 200 милиона евро от норвежкото правителство. Въпреки това към началото на февруари авиокомпанията изпълняваше едва 11% от зимното си разписание основно по вътрешни линии в Норвегия.