Авиосекторът в Европа с план за въглеродна неутралност до 2050

28 прочитания

Всички полети, пристигащи и заминаващи от ЕС, Великобритания и Европейската асоциация за свободна търговия /EFTA/ трябва да имат нулеви въглеродни емисии, предвижда инициативата Destination 2050 – Път към европейска авиация с нулеви емисии, публикувана на 11 февруари 2021 и разработена на базата на Зелената сделка и Парижкото споразумение.

С алтертативни горива, технологични подобрения и компенсации европейският авиосектор се включи в амбициите на ЕС за по-чист въздух и евентуално спиране на затоплянето на климата на планетата.

Целта не може да се постигне и без подкрепа на правителствата и европейските институции, обявиха петте организации, в основата на Destination 2050 – авиокомпании /A4E, ERA/, летищни оператори /ACI Europe/ и индустрията /ASD Europe, CANSO/

Документът включва:

  • Подобрения в авиационните технологии и двигателите за намаление на емисиите от 37%;
  • 34% намаление на парниковите емисии с алтернативни горива;
  • Икономическите мерки биха донесли още 8% по-малко СО2;
  • Управлението на въздушния трафик – още 6%.

Целта на инициативата е намаляване на вредните емисии с подобрени технологии, например самолета на въглерод, разработван от Airbus да се намалят емисиите с 37% спрямо тези от 2018г.

След като Airbus обяви през септември три модела с въглеродно гориво, Boeing каза, че тази до тази технология има още десетилетия и се насочи към разработка на устойчиви самолетни горива, които смята да пусне до 2030г.

Airbus трябва да убеди купувачите, че загубата на над 20% от интериора заради охладителната система за течния водород си струва, а Boeing направи гориво от кокосово и палмово масло от Амазония за B747 на Virgin.

KLM съобщи на 8 февруари 2021 за първия изпълнен първия пътнически полет с B-737 Амстердам-Мадрид със синтетичен керосин на Shell, произведен на базата на  СО2, вода и ВЕИ.

В момента регулаторите позволяват 50:50 смесване на устойчиви и традиционни горива в авиацията.

И двата най-големи авиопроизводителя обаче са изправени пред сериозни предизвикателства: гигански дълг, малки поръчки и спад в търсенето от затворените граници в света заради пандемията.

 

Свързани теми

Предишна публикация
Air France удължи изключенията за компенсации до края на годината
Следваща публикация
Доставките на 737 MAX 10 се отлагат с две години, за 2023
28 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

IndiGo поръча 300 А320neo

Най-голямата индийска авиокомпания IndiGo направи твърда поръчка за 300 самолета от семейството на A320neo, съобщи…
Меню